Çalışma Saatleri : Pzt - Cmt - 9:00 / 18:00
  İletişim : 0535 821 66 48

Hormonların Dilinden, Uzun Yaşam Rehberiniz

Sağlıklı ve uzun yaşamanın sırrı hormonlarımızda saklı. Dr. Halil Öser uzun ve kaliteli yaşamı etkileyen beslenme, kolesterol, hormonlar ve daha birçok faktörü anlatıyor…

Hormonların Dilinden Ruh Halllerimiz

Seratonin; mutluluk hormonu,
Dopamin; özgüven hormonu,
Endorfin; iyi hissetme,
İnsülin; açlık,
Glukagon; düşük kan şekeri regülasyonu,
Leptin; tokluk ve yağ metabolizması düzenleyicisi,
Adrenalin; stress,
Östrojen & Testesteron; cinsellik hormonları, Parathormon; kalsiyum metabolizması,
Melatonin; biyoritm hormonu
Growthormon; büyüme, gelişme ve uzun yaşam hormonu..

Ve daha birçok duygu ve davranışımızı kontrol eden hormonlar.. Hormonlarınızla iyi geçinin, o kadar çok şeyi onlar belirliyor ki şaşarsınız..

Bugün kendinizi yorgun ve keyifsiz mi hissediyorsunuz?
Bir kase doğal yoğurdun içine biraz turşu ekleyin ve gazı çıkarılmış bir sade soda eşliğinde tüketin. Yarım saate kalmadan ruh haliniz düzelecektir. Önemli bir toplantınız mı var? Yoğurdumuz buradaydı zaten, hemen içine bir avuç çiğ badem katalım ve sodamızı unutmayalım. Toplantı hangi odadaydı?

Gülümsemek de stres hormonlarını baskılayan önemli bir faktördür, en güzeli olan kahkaha atmayı heryerde yapamasanız da, heryerde gülümseyebilirsiniz.

Kan Şekeri ve Yaşlanma

Glisemik endeks denilen şey kan şekerimizin hızlı yükselmesidir. Vücudumuzda kanser ve kronik inflamatuar hastalıklar başta olmak üzere tüm ciddi kötü olayların arkasında, glisemik endeksi yüksek gıdaların alınması yüzünden bozulan hormonal denge sorunları bulunmaktadır. Buna yetersiz alkali beslenme de eklenince “Metabolizma Bozukluğu Sendromu” denilen çağımızın hastalığı çıkar karşımıza… İçerisinde insülin direnci, diabet, tiroit sorunları, hipertansiyon, depresyon, alzheimer, yani ne ararsınız vardır.

Kan şekerinin kontrolsüz ve hızlı yükselmesi tüm sistemleri alt üst eden yıkıcı bir süreçtir. Bu yüzden belki de doğru beslenmenin en temelinde bundan korunma yatmalıdır. Her tür karbonhidrat ve şekerler, patates, mısır, mısır gevreği, meyve suları ve çok tatlı meyveler (dut, karpuz, muz, taze incir), çok dikkatli tüketilmeli veya hiç tüketilmemelidir.

Çavdar ekmeği, ekmeksiz sofra istemeyenler için makul tüketilmek şartı ile onay alırken; lahanagiller, patlıcan, soğan, her renk biber, salatalık ve tüm çiğ yeşillikler glisemik endeksinizi düşürmeye yardımcı olacak doğal ilaçlardır.

Günümüz doğru tıbbında kalp krizinin başlıca etkeninin kolesterol yüksekliği değil, yanlış ve sık beslenme (arada derede her fırsatta yenilen ara öğünler) aracılığı ile sürekli yüksek seyreden insülin hormonu olduğu kanıtlanmıştır. Yüksek kolesterol ancak metabolizması bozuk ve yanlış beslenen insanlarda sorun oluşturur ve bu kişilerde aslında herşey bir sorundur.

Kolesterol Doğal Dostunuz

Anne sütünde yoğun bir şekilde bulunan kolesterol mamalarda hiç bulundurulmaz iken, beynin kuru ağırlığının yarıya yakını kolesterol ve yağ iken, sinir sistemimizi koruyan kılıf olan myelin tabakasının özü kolesterol iken, hafıza gelişimi için yeni sinir bağlantıları oluşumu ancak kolesterol ile mümkün iken, 40 yaşının üstündeki hemen herkese, aslında yaşlandırıcı ve kanserojen etkileri yoğun olarak tartışılan kolesterol düşürücü ilaçlar önerilir iken (son dönemde artan Alzheimer hastalığı ve hafıza sorunlarını da ilaçla düşürülen kolesterol seviyelerine bağlamak mümkün), sanırım bu konuda paylaşılacak daha çok bilgi olmalı.

Doğru besleniyorsanız, doğal yağları doğal yollarla tüketiyorsanız, rafine ve işlenmiş gıdalardan uzak duruyorsanız, ara öğün atıştırması sizin işiniz değilse, kolesterolünüz kaç diye hiç merak etmeyin, o sizin için en doğru değerde olacaktır.

Yüksek kolesterol ancak metabolizması bozuk ve yanlış beslenen insanlarda sorun oluşturur.